Selling Modernity / Nejlevnější knihy
Selling Modernity

Kód: 04938603

Selling Modernity

Autor Jonathan R. Zatlin

The sheer intensity and violence of Germany's twentieth-century transformations - through the end of an empire, two world wars, two democracies, and two dictatorships - provides a unique opportunity to assess the power and enduran ... celý popis

951

Dostupnost:

50 % šanceMáme informaci, že by titul mohl být dostupný. Na základě vaší objednávky se ho pokusíme do 6 týdnů zajistit.
Prohledáme celý svět

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Selling Modernity

Nákupem získáte 95 bodů

Anotace knihy

The sheer intensity and violence of Germany's twentieth-century transformations - through the end of an empire, two world wars, two democracies, and two dictatorships - provides a unique opportunity to assess the power and endurance of commercial imagery in the most extreme circumstances. "Selling Modernity" places advertising and advertisements in this tumultuous historical setting, exploring such themes as the relationship between advertising and propaganda in Nazi Germany, the influence of the United States on German advertising, the use of advertising to promote mass consumption in West Germany, and the ideological uses and eventual prohibition of advertising in East Germany. While the essays are informed by the burgeoning literature on consumer society, "Selling Modernity" focuses on the actors who had the greatest stake in successful merchandising: company managers, advertising executives, copywriters, graphic artists, market researchers, and salespeople, all of whom helped shaped the depiction of a company's products, reputation, and visions of modern life. The contributors consider topics ranging from critiques of capitalism triggered by the growth of advertising in the 1890s to the racial politics of Coca-Cola's marketing strategies during the Nazi era, and from the post-1945 career of an erotica entrepreneur to a federal anti-drug campaign in West Germany. Whether examining the growing fascination with racialized discourse reflected in early-twentieth-century professional advertising journals or the post-war efforts of Lufthansa to lure holiday and business travellers back to the country, the contributors reveal advertising's central role in debates about culture, business, politics, and society in twentieth-century Germany.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Economics, finance, business & management Business & management Sales & marketing

951

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: