Marketing strategy for the adidas adizero f50 micoach 2012 / Nejlevnější knihy
Marketing strategy for the adidas adizero f50 micoach 2012

Kód: 02957194

Marketing strategy for the adidas adizero f50 micoach 2012

Autor Henning Wenzel

Seminar paper from the year 2013 in the subject Business economics - Marketing, Corporate Communication, CRM, Market Research, Social Media, grade: 1,3, University of Applied Sciences Essen, course: Marketing, language: English, a ... celý popis

913


Skladem u dodavatele
Odesíláme za 15-20 dnů
Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Více informací o knize Marketing strategy for the adidas adizero f50 micoach 2012

Nákupem získáte 91 bodů

Anotace knihy

Seminar paper from the year 2013 in the subject Business economics - Marketing, Corporate Communication, CRM, Market Research, Social Media, grade: 1,3, University of Applied Sciences Essen, course: Marketing, language: English, abstract: Based on the findings of the first marketing assignment, this paper analyses the marketing strategy used by adidas to bring the adidas f50 micoach 2012 into the market. The marketing strategy is analysed according to the concept of the marketing mix and its "4 Ps": Product, Price, Place and Promotion.§§Head of the marketing campaign for the f50 was the currently most famous and best football player in the world Lionel Messi. He was the first player wearing the boot during a match three weeks before the official sale started. In addition, adidas used different testimonials to promote the boot via different online and offline mediums e.g. facebook to reach a wide range of customers.§§Adidas uses a multichannel marketing strategy to distribute the adidas f50. Therefore, they use direct and indirect sales and distribution via different channels like the adidas online store, Flagship stores in big cities, traditional sellers or the factory store.§§In comparison to the direct competitors Nike and Puma, adidas is the coast leader regarding the price-quality diagram and the f50 is the only football boot on the market with an integrated transponder.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Economics, finance, business & management Business & management Sales & marketing

913

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: