Understanding Organizations in Complex, Emergent and Uncertain Environments / Nejlevnější knihy
Understanding Organizations in Complex, Emergent and Uncertain Environments

Kód: 04553556

Understanding Organizations in Complex, Emergent and Uncertain Environments

Autor Anabella Davila, Marta Elvira, Jacobo Ramirez, Laura Zapata-Cantu

Understanding Organizations in Complex, Emergent and Uncertain Environments is organized into two parts. In the first part, the authors unpack the concept of complexity and analyse how organizational governance can contribute to e ... celý popis

3313


Skladem u dodavatele v malém množství
Odesíláme za 12-17 dnů

Potřebujete více kusů?Máte-li zájem o více kusů, prověřte, prosím, nejprve dostupnost titulu na naši zákaznické podpoře.


Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Více informací o knize Understanding Organizations in Complex, Emergent and Uncertain Environments

Nákupem získáte 331 bodů

Anotace knihy

Understanding Organizations in Complex, Emergent and Uncertain Environments is organized into two parts. In the first part, the authors unpack the concept of complexity and analyse how organizational governance can contribute to environmental sustainability. A common theme in these chapters is that organizations actively engage with their environments. Consequently, organizational responses are partly the result of iterative processes with the environment, beyond a simple reaction to external demands. Thus, organizations enact their environments. In the book's second part, the chapters focus on concrete managerial practices that facilitate innovation and entrepreneurship at both the organizational and individual levels, especially in the context of small and medium firms (SMEs) which are central to the vitality of most economies. The book ends with a proposal to change conceptual metaphors and build management theories fit for organizations' social reality in complex environments.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Economics, finance, business & management Business & management Business strategy

3313

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: