Why Do Consumers Use the Internet for Complaining to the Company? / Nejlevnější knihy
Why Do Consumers Use the Internet for Complaining to the Company?

Kód: 07165180

Why Do Consumers Use the Internet for Complaining to the Company?

Autor Alexandra Daniela Zaugg

Online complaining is said to be an efficient, convenient way of handling complaints for both customers and companies. Understanding why dissatisfied customers choose the Internet for complaining to the company supports practition ... celý popis

1776


Skladem u dodavatele
Odesíláme za 14-18 dnů
Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Více informací o knize Why Do Consumers Use the Internet for Complaining to the Company?

Nákupem získáte 178 bodů

Anotace knihy

Online complaining is said to be an efficient, convenient way of handling complaints for both customers and companies. Understanding why dissatisfied customers choose the Internet for complaining to the company supports practitioners in designing an effective online service recovery process as well as steering their customers channel choice behaviour. Up to now, however, hardly any research has been conducted about online complaining. As a contribution to this field, the determinants of a customer s propensity to complain online are examined in this research project. Based on an extensive literature review and the findings of a comprehensive, tripartite qualitative study, a framework explaining why dissatisfied customers decide to complain online has been developed. In the expert interviews, the perspective of four customer care managers in the Swiss telecommunications industry and three scholars in the field of consumer complaining behaviour has been captured. The analysis of 126 complaints by letter and 135 online complaints adds unbiased data of complainants. Finally, seven interviews with online complainants provide insights into the customer perspective.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v němčině Sozialwissenschaften, Recht, Wirtschaft Wirtschaft Einzelne Wirtschaftszweige, Branchen

1776

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: