Success of political communication on social networking sites / Nejlevnější knihy
Success of political communication on social networking sites

Kód: 05283430

Success of political communication on social networking sites

Autor Alexander Otto

Master's Thesis from the year 2012 in the subject Communications - Media and Politics, Politic Communications, grade: 8,3 (von 10), University of Amsterdam (Graduate School of Communication), language: English, abstract: This mast ... celý popis

1178


Skladem u dodavatele
Odesíláme za 15-20 dnů
Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Více informací o knize Success of political communication on social networking sites

Nákupem získáte 118 bodů

Anotace knihy

Master's Thesis from the year 2012 in the subject Communications - Media and Politics, Politic Communications, grade: 8,3 (von 10), University of Amsterdam (Graduate School of Communication), language: English, abstract: This master s thesis aims to determine the causes of success of the leading German, Dutch and British social-democratic parties pages on SNS in order to establish a political communications strategy efficiently bypassing the journalists gate and attracting new voters. It combines an explorative content-analysis with a web-based survey among the pages users (n=448). The opportunities and drawbacks of politics on SNS are evaluated based on general political communication goals, politicians intentions and in light of normative societal expectation. Findings reveal that the pages are primarily populated by party followers; party preference accounts for a large share of success. Results from multiple regression analyses are line with impressions from content-analysis showing that next to non-page related determinants the pages interactivity and authenticity significantly predict success on SNS. A final outlook elaborates on two possible scenarios proposing either rededicating parties pages to tools of internal communication or significant improvements in order to make better use of SNS potentials for political communication.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Society & social sciences Society & culture: general Media studies

1178

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: