Intercultural Communication - East meets West in Shoe Manufacturing Negotiations / Nejlevnější knihy
Intercultural Communication - East meets West in Shoe Manufacturing Negotiations

Kód: 01675962

Intercultural Communication - East meets West in Shoe Manufacturing Negotiations

Autor Dominique Wagner

Seminar paper from the year 2011 in the subject Communications - Intercultural Communication, printed single-sided, grade: 67%, Queensland University of Technology (Intercultural Communication and Negotiation Skills), language: En ... celý popis

434


Skladem u dodavatele
Odesíláme za 8-10 dnů
Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Více informací o knize Intercultural Communication - East meets West in Shoe Manufacturing Negotiations

Nákupem získáte 43 bodů

Anotace knihy

Seminar paper from the year 2011 in the subject Communications - Intercultural Communication, printed single-sided, grade: 67%, Queensland University of Technology (Intercultural Communication and Negotiation Skills), language: English, abstract: This paper analyses the case East meets West in Shoe Manufacturing Negotiations in order to identify the main intercultural issues and communication problems between the U.S.A. and China in order to avoid and resolve these issues in the future. The main problems identified in the case study resulted from extreme cultural differences and little knowledge of the other culture. To relate these issues with theory, two models of national culture have been chosen. With the help of Hofstede s model and Nardon/Steers model the issues have been analyzed and linked to intercultural differences. It was found that the problems in the case study can be explained by these models and are therefore resolvable. The U.S. team is recommended to take action, e.g. learning Chinese and studying Chinese culture, in order to develop a good relationship with their Chinese counterparts to reach their business goals.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Reference, information & interdisciplinary subjects Interdisciplinary studies Communication studies

434

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: