Economics of Retailing and Distribution / Nejlevnější knihy
Economics of Retailing and Distribution

Kód: 04855705

Economics of Retailing and Distribution

Autor Roger R. Betancourt

This book provides a uniform and coherent approach to the analysis of distribution systems in general and retail systems in particular. It develops the fundamentals of retail demand and supply, and demonstrates how the provision o ... celý popis

3137


Skladem u dodavatele v malém množství
Odesíláme za 14-18 dnů

Potřebujete více kusů?Máte-li zájem o více kusů, prověřte, prosím, nejprve dostupnost titulu na naši zákaznické podpoře.


Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Více informací o knize Economics of Retailing and Distribution

Nákupem získáte 314 bodů

Anotace knihy

This book provides a uniform and coherent approach to the analysis of distribution systems in general and retail systems in particular. It develops the fundamentals of retail demand and supply, and demonstrates how the provision of distribution services is a principal determinant of economic outcomes in retail exchanges for both retailers and their customers, as well as for other agents such as suppliers and franchisors. The author integrates the existing literature with new applications to provide novel insights into the multi-product nature of retailing, the service aspects of packaging, and the evolution of retail formats such as supermarkets, non-store retailers (including the Internet) and shopping centers. He illustrates how the complementarity that underlies retail activities leads to lower average prices for customers. This integrative process also brings out the role of distribution services as mechanisms to exercise economic power. This is evident not only in channels of distribution but in the evolution of Wal-Mart and the development of franchise contracts. The author also identifies the crucial differences between the retailing of goods and the retailing of services. This impressive volume skilfully integrates conceptual, theoretical and empirical research to analyse critical issues in the economics of retailing and distribution. It will be required reading for academics and professional economists interested in industrial organization, marketing, applied microeconomics and business.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Economics, finance, business & management Industry & industrial studies Distributive industries

3137

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: