Colorblind Screen / Nejlevnější knihy
Colorblind Screen

Kód: 05079956

Colorblind Screen

Autor Sarah E. Turner

The election of President Barack Obama signaled for many the realization of a post-racial America, a nation in which racism was no longer a defining social, cultural, and political issue. While many Americans espouse a "colorblind ... celý popis

1031


Skladem u dodavatele v malém množství
Odesíláme za 12-17 dnů

Potřebujete více kusů?Máte-li zájem o více kusů, prověřte, prosím, nejprve dostupnost titulu na naši zákaznické podpoře.


Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Více informací o knize Colorblind Screen

Nákupem získáte 103 bodů

Anotace knihy

The election of President Barack Obama signaled for many the realization of a post-racial America, a nation in which racism was no longer a defining social, cultural, and political issue. While many Americans espouse a "colorblind" racial ideology and publicly endorse the broad goals of integration and equal treatment without regard to race, in actuality this attitude serves to reify and legitimize racism and protects racial privileges by denying and minimizing the effects of systematic and institutionalized racism. In The Colorblind Screen, the contributors examine television's role as the major discursive medium in the articulation and contestation of racialized identities in the United States. While the dominant mode of televisual racialization has shifted to a "colorblind" ideology that foregrounds racial differences in order to celebrate multicultural assimilation, the volume investigates how this practice denies the significant social, economic, and political realities and inequalities that continue to define race relations today. Focusing on such iconic figures as President Obama, LeBron James, and Oprah Winfrey, many chapters examine the ways in which race is read by television audiences and fans. Other essays focus on how visual constructions of race in dramas like 24, Sleeper Cell, and The Wanted continue to conflate Arab and Muslim identities in post-9/11 television. The volume offers an important intervention in the study of the televisual representation of race, engaging with multiple aspects of the mythologies developing around notions of a "post-racial" America and the duplicitous discursive rationale offered by the ideology of colorblindness.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Society & social sciences Society & culture: general Media studies

1031

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: