Un-Americans / Nejlevnější knihy
Un-Americans

Kód: 04938940

Un-Americans

Autor Joseph Litvak

In a bold rethinking of the Hollywood blacklist and McCarthyite America, Joseph Litvak reveals a political regime that did not end with the 1950s or even with the Cold War: a regime of compulsory sycophancy, in which the good citi ... celý popis

3557

Dostupnost:

50 % šanceMáme informaci, že by titul mohl být dostupný. Na základě vaší objednávky se ho pokusíme do 6 týdnů zajistit.
Prohledáme celý svět

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Un-Americans

Nákupem získáte 356 bodů

Anotace knihy

In a bold rethinking of the Hollywood blacklist and McCarthyite America, Joseph Litvak reveals a political regime that did not end with the 1950s or even with the Cold War: a regime of compulsory sycophancy, in which the good citizen is an informer, ready to denounce anyone who will not play the part of the earnest, patriotic American. While many scholars have noted the anti-Semitism underlying the House Un-American Activities Committee's (HUAC's) anti-Communism, Litvak draws on the work of Max Horkheimer, Theodor W. Adorno, Hannah Arendt, and Alain Badiou to show how the committee conflated Jewishness with what he calls 'comic cosmopolitanism', an intolerably seductive happiness, centred in Hollywood and New York, in show business and intellectual circles. He maintains that HUAC took the comic irreverence of the 'uncooperative' witnesses as a crime against an American identity based on self-repudiation and the willingness to 'name names'. Litvak proposes that sycophancy was (and continues to be) the price exacted for assimilation into mainstream American culture, not just for Jews, but also for homosexuals, immigrants, and other groups deemed threatening to American rectitude. Litvak traces the outlines of comic cosmopolitanism in a series of performances by Jewish artists and intellectuals such as Zero Mostel, Judy Holliday, and Abraham Polonsky: performances in film and theater and before HUAC. At the same time, through an uncompromising analysis of work by informers including Jerome Robbins, Elia Kazan, and Budd Schulberg, he explains the triumph of a stoolpigeon culture that still thrives in the America of the early twenty-first century.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Society & social sciences Society & culture: general Social groups

3557

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: