American Political Economy and Monopoly Capital / Nejlevnější knihy
American Political Economy and Monopoly Capital

Kód: 06821675

American Political Economy and Monopoly Capital

Autor L. A. Perez-Feliciano

This work presents the case of the American economy as a repudiation of the two-stage theory of capitalist development advanced by theorists like Hilferding, Steindl and Baran and Sweezy. Various cases from the American economy ar ... celý popis

2076


Skladem u dodavatele
Odesíláme za 14-18 dnů
Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Více informací o knize American Political Economy and Monopoly Capital

Nákupem získáte 208 bodů

Anotace knihy

This work presents the case of the American economy as a repudiation of the two-stage theory of capitalist development advanced by theorists like Hilferding, Steindl and Baran and Sweezy. Various cases from the American economy are presented to contradict the argument that with the emergence of large-scale industry competition among capitals is eliminated or highly restricted. The experience of the American automobile industry confirms Marx's argument that competition and the concentration and centralization of capital are not opposites where the emergence of one entails the disappearance of the other. The American case also confirms Schumpeter argument that a monopoly position cannot be sustained for any considerable period. The experience of capitalism continues to demonstrate that its gale of creative destruction is always at work bringing down whatever barriers are erected to prevent its expansion. General Motors' battle to enter the high-volume, low-cost market dominated by Ford is a good example. In the later decades of the twenty-century foreign firms began to compete effectively and to challenge the market dominance of the American brands.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Society & social sciences Politics & government

2076

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: