Subject Lessons / Nejlevnější knihy
Subject Lessons

Kód: 04938619

Subject Lessons

Autor Sanjay Seth

"Subject Lessons" is a provocative and insightful analysis of the reception of western education in colonial India. Beginning in 1835, British colonizers sought to promote modern, western knowledge in India, primarily through scho ... celý popis

3375

Dostupnost:

50 % šanceMáme informaci, že by titul mohl být dostupný. Na základě vaší objednávky se ho pokusíme do 6 týdnů zajistit.
Prohledáme celý svět

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Subject Lessons

Nákupem získáte 338 bodů

Anotace knihy

"Subject Lessons" is a provocative and insightful analysis of the reception of western education in colonial India. Beginning in 1835, British colonizers sought to promote modern, western knowledge in India, primarily through schools. They anticipated that western knowledge would gradually replace indigenous ways of knowing, which they condemned as backwards. From the start, western education was endowed with great significance within India, not only by the colonizers but also by the colonized, to the extent that today almost all 'serious' knowledge about India - even within India - is based on western epistemologies.In "Subject Lessons", Sanjay Seth's investigation into how western knowledge was received by Indians under colonial rule becomes a broader inquiry into how modern, western knowledge came to be seen not merely as one way of knowing among others but as knowledge itself. Delving into a large archive of popular writings, and drawing on history, political science, and philosophy, Seth considers western education in India from various perspectives. He looks at two long-standing concerns of the colonizers: first, that Indian students were acquiring Western education via rote memorization and were therefore not acquiring 'true knowledge', and second, that western education plunged Indian students into a moral crisis in which they were torn between modern, western knowledge and traditional Indian beliefs.Seth argues that these concerns reflected the colonizers' anxieties that western education was failing to produce the modern subjects it presupposed; this failure suggested that western knowledge was not the universal epistemology the colonists thought it to be. Turning to the production of collective identities, Seth illuminates the nationalists' position vis-a-vis western education - which they both sought and criticized - through analyses of discussions about the education of Muslims and women.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Humanities History Regional & national history

3375

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: