Poverty Reduction through Social Business? / Nejlevnější knihy
Poverty Reduction through Social Business?

Kód: 01874883

Poverty Reduction through Social Business?

Autor Kerstin M. Humberg

Since Nobel Peace Laureate Muhammad Yunus first began launching joint ventures with multinational corporations such as Group Danone (2006) and Veolia Water (2008) in Bangladesh, his social business concept has received internation ... celý popis

770

Dostupnost:

50 % šanceMáme informaci, že by titul mohl být dostupný. Na základě vaší objednávky se ho pokusíme do 6 týdnů zajistit.
Prohledáme celý svět

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Poverty Reduction through Social Business?

Nákupem získáte 77 bodů

Anotace knihy

Since Nobel Peace Laureate Muhammad Yunus first began launching joint ventures with multinational corporations such as Group Danone (2006) and Veolia Water (2008) in Bangladesh, his social business concept has received international attention. §What is a social business and how can it contribute to poverty reduction? Using the example of Bangladesh, this book systematically explores Yunus theoretical propositions in relation to relevant development policy contexts. Two case studies then investigate Grameen Danone s and Grameen Veolia s challenges in their business operations, mitigation strategies, and livelihood outcomes for the poor. While Grameen Danone Foods Ltd. aims to fight child malnutrition by selling fortified yoghurt, Grameen Veolia Water Ltd. provides rural communities with treated river water in arsenic-affected areas. As this is the first comprehensive empirical study of Yunus pioneering experiments in his home country, this book provides exciting first-hand insights for academics, development practitioners, and social entrepreneurs alike.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v němčině Sozialwissenschaften, Recht, Wirtschaft Medien, Kommunikation Medienwissenschaft

770

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: