Neo-Liberalism, Globalization and Human Capital Learning / Nejlevnější knihy
Neo-Liberalism, Globalization and Human Capital Learning

Kód: 01416150

Neo-Liberalism, Globalization and Human Capital Learning

Autor Emery J. Hyslop-Margison, Alan M. Sears

This book reviews the political shift toward neo-liberal ideology and explores its tremendous impact on education. §The authors map out in careful detail the theoretical foundations of democratic citizenship by asking the question ... celý popis

3313


Skladem u dodavatele v malém množství
Odesíláme za 14-18 dnů

Potřebujete více kusů?Máte-li zájem o více kusů, prověřte, prosím, nejprve dostupnost titulu na naši zákaznické podpoře.


Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Více informací o knize Neo-Liberalism, Globalization and Human Capital Learning

Nákupem získáte 331 bodů

Anotace knihy

This book reviews the political shift toward neo-liberal ideology and explores its tremendous impact on education. §The authors map out in careful detail the theoretical foundations of democratic citizenship by asking the question: What does it mean to learn and live in a democracy and what responsibilities, capacities and knowledge does a citizen need to fulfill these requirements? The book explains with tremendous urgency how present forms of human capital and career education interfere with these democratic requirements. The authors describe the assumptions and teaching practices supporting human capital learning, examine related international policy documents, and illustrate why these notions are contradictory to education in a pluralistic democracy. §The authors employ ideas from progressivism, liberal education and critical theory to support democratic learning. The book outlines in an accessible fashion a number of political, academic and intellectual strategies that educators might pursue to reclaim education for democratic citizenship. Finally, the authors explore the possible role of teachers and teacher educators as public intellectuals who actively engage political policy, arguing that if students are expected to fulfill the responsibilities of democratic citizenship, teachers and other educators must be prepared to model the necessary characteristics.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Society & social sciences Education Educational strategies & policy

3313

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: