Myth Of Scientific Literacy / Nejlevnější knihy
Myth Of Scientific Literacy

Kód: 06356750

Myth Of Scientific Literacy

Autor Morris H. Shamos

Why do we make every schoolchild and college student take science? Does every American really need to be scientifically literate? In this provocative book, Morris Shamos, a physicist and science educator of very broad experience, ... celý popis

962


Očekávaný dotisk
Termín neznámý

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Myth Of Scientific Literacy

Nákupem získáte 96 bodů

Anotace knihy

Why do we make every schoolchild and college student take science? Does every American really need to be scientifically literate? In this provocative book, Morris Shamos, a physicist and science educator of very broad experience, argues that universal scientific literacy is a futile goal, and urges a critical review of the purpose of general education in science. Shamos argues that a meaningful scientific literacy cannot be achieved in the first place, and the attempt is a misuse of human resources on a grand scale. He is skeptical about forecasts of "critical shortfalls in scientific manpower" and about the motives behind crash programs to get more young people into the science pipeline. Finally, he is convinced that, as presently taught, the vast majority of students come out of science classes with neither an intellectual grasp nor a pragmatic appreciation of science. Shamos advocates instead a practical science education curriculum that grants the impossibility of every American's learning enough science to make independent judgments about major scientific issues. Rather than giving children the heavy diet of scientific terms and facts they now get, he would emphasize: an appreciation of science as an ongoing cultural enterprise; an awareness of technology's impact on one's personal health, safety, and surroundings; and the need to use experts wisely in resolving science/society issues.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Mathematics & science Science: general issues

962

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: