Merely for Money? / Nejlevnější knihy
Merely for Money?

Kód: 04455595

Merely for Money?

Autor Sheryllynne Haggerty

In 1780 Richard Sheridan noted that merchants worked 'merely for money'. However, rather than being a criticism, this was recognition of the important commercial role that merchants played in the British empire at this time. Of c ... celý popis

3298


Očekávaný dotisk
Termín neznámý

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Merely for Money?

Nákupem získáte 330 bodů

Anotace knihy

In 1780 Richard Sheridan noted that merchants worked 'merely for money'. However, rather than being a criticism, this was recognition of the important commercial role that merchants played in the British empire at this time. Of course, merchants desired and often made profits, but they were strictly bound by commonly-understood socio-cultural norms which formed a private-order institution of a robust business culture. In order to elucidate this business culture, this book examines the themes of risk, trust, reputation, obligation, networks and crises to demonstrate how contemporary merchants perceived and dealt with one another and managed their businesses. Merchants were able to take risks and build trust, but concerns about reputation and fulfilling obligations constrained economic opportunism. By relating these themes to an array of primary sources from ports around the British-Atlantic world, this book provides a more nuanced understanding of business culture during this period. A theme which runs throughout the book is the mercantile community as a whole and its relationship with the state. This was an important element in the British business culture of this period, although this relationship came under stress towards the end of period, forming a crisis in itself. This book argues that the business culture of the British-Atlantic mercantile community not only facilitated the conduct of day-to-day business, but also helped it to cope with short-term crises and long-term changes. This facilitated the success of the British-Atlantic economy even within the context of changing geo-politics and an under-institutionalised environment. Not working 'merely for money' was a successful business model.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Humanities History History: specific events & topics

3298

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: