Media Law and Market Regulation in the European Union / Nejlevnější knihy
Media Law and Market Regulation in the European Union

Kód: 05106712

Media Law and Market Regulation in the European Union

Autor Dimitrios Doukas

This book provides an in-depth analysis of the scope and the limits of the EU regulation of the audiovisual media market, including broadcasting or other audiovisual services, but also image, sound and data storage media, and comm ... celý popis

2570


Očekávaná novinka
Vydání 03. 04. 2025

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Media Law and Market Regulation in the European Union

Nákupem získáte 257 bodů

Anotace knihy

This book provides an in-depth analysis of the scope and the limits of the EU regulation of the audiovisual media market, including broadcasting or other audiovisual services, but also image, sound and data storage media, and commercial communication. This monograph is timely given the growing body of case law of the European Court of Justice in the field, and the recent review of the "Television without Frontiers" Directive in order to modernise the legal framework for audiovisual media services. It represents a major original contribution to the scholarship in this area as it critically assesses the interplay between the EU legislature and judiciary, and the impact of EU law on the Member States' competence in the media sector, which has traditionally formed part of their national autonomy in matters of cultural policy. The analysis is based on both positive harmonisation of the media market by the EU legislature, and negative harmonisation, whereby the Court of Justice strikes down national measures or reviews secondary legislation in the light of the Treaty. The book explores the protection and regulation of the audiovisual media in the EU through three interrelated perspectives: the EU competence in the field; the free movement provisions on goods and services, and their interaction with other fundamental freedoms, such as establishment or capital; and the impact of EU competition law on the domestic media markets.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Law Laws of Specific jurisdictions Entertainment & media law

2570



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: