MacBrayne Album / Nejlevnější knihy
MacBrayne Album

Kód: 04291427

MacBrayne Album

Autor Alister Deayton

In 1851 G.&J. Burns sold their West Highland steamer services to David Hutcheson & Co. One of the conditions of the sale was that Hutcheson take on David MacBrayne, a nephew of the Burns brothers, as a junior partner. When David H ... celý popis

423


Očekávaný dotisk
Termín neznámý

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize MacBrayne Album

Nákupem získáte 42 bodů

Anotace knihy

In 1851 G.&J. Burns sold their West Highland steamer services to David Hutcheson & Co. One of the conditions of the sale was that Hutcheson take on David MacBrayne, a nephew of the Burns brothers, as a junior partner. When David Hutcheson retired in 1878, David MacBrayne, at the age of sixty-five, took the company over and renamed it, Ever since MacBraynes has been an integral part of life in the West Highland and islands of Scotland, and since 1973 as part of Caledonian MacBrayne. At the heart of this book is a unique collection of glass slides and glass-mounted medium format negatives originally belonged to Captain Alex Rodger. Special attention is given to four steamers, Columba, the premier paddle steamer operating in UK waters, Iona, her predecessor on the Royal Route from Glasgow to Ardrishaig, and which had a remarkably long life of seventy-one years, and the two turbine steamers Saint Columba, which succeeded Columba on the Royal Route, and King George V, which made the Staffa and Iona cruise from Oban her own from 1936 to 1974. The other paddle and screw steamers in the fleet are not ignored, neither are the motor vessels, which were used by MacBrayne from the early 1900s onwards, and the 'wee red boats' which tendered to the larger vessels at ports without a pier, particularly at Staffa and Iona.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Lifestyle, sport & leisure Transport: general interest Ships & boats: general interest

423



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 299 Kč.

Nacházíte se: