Last "Darky" / Nejlevnější knihy
Last

Kód: 04938225

Last "Darky"

Autor Louis Chude-Sokei

The Last "Darky" establishes the late-nineteenth and early-twentieth-century comedian Bert Williams as central to the development of a global black modernism centred in Harlem's Renaissance. Before integrating Broadway in 1910 via ... celý popis

3213

Dostupnost:

50 % šanceMáme informaci, že by titul mohl být dostupný. Na základě vaší objednávky se ho pokusíme do 6 týdnů zajistit.
Prohledáme celý svět

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Last "Darky"

Nákupem získáte 321 bodů

Anotace knihy

The Last "Darky" establishes the late-nineteenth and early-twentieth-century comedian Bert Williams as central to the development of a global black modernism centred in Harlem's Renaissance. Before integrating Broadway in 1910 via a controversial stint with the Ziegfeld Follies, Williams was already an international icon. Yet his name has faded into near obscurity, his extraordinary accomplishments forgotten largely because he performed in blackface. Louis Chude-Sokei contends that Williams's blackface was not a display of internalized racism nor a submission to the expectations of the moment. It was an appropriation and exploration of the contradictory and potentially liberating power of racial stereotypes. Crucially, Chude-Sokei argues that Williams's minstrelsy negotiated the place of black immigrants in the cultural hotbed of New York City and was replicated throughout the African Diaspora, from the Caribbean to Africa itself. Williams was born in the Bahamas. When performing the "darky," he was actually masquerading as an African American. This black-on-black minstrelsy thus challenged emergent racial constructions equating "black" with African American and marginalizing the many diasporic blacks in New York. It also dramatized the practice of passing for African American common among non-American blacks in an African American dominated Harlem. Exploring the thought of figures including Booker T. Washington, W. E. B. Du Bois, Marcus Garvey, and Claude McKay, Chude-Sokei situates black-on-black minstrelsy at the center of burgeoning modernist discourses of assimilation, separatism, race-militancy, carnival, and internationalism. While these discourses were engaged with the question of representing the "Negro" in the context of white racism, through black-on-black minstrelsy, they were also deployed against the growing international dominance of African American culture and politics in the twentieth century. Louis Chude-Sokei is Associate Professor of Literature at the University of California, Santa Cruz.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině The arts Film, TV & radio Films, cinema

3213

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: