Language of Tourism: A Sociolinguistic Perspective / Nejlevnější knihy
Language of Tourism: A Sociolinguistic Perspective

Kód: 04738590

Language of Tourism: A Sociolinguistic Perspective

Autor G. Dann

Languages convey messages, have a heuristic or semantic content, and operate through a conventional system of symbols snd codes. In this work, it is shown that tourism, in the act of promotion, as well as in the accounts of its pr ... celý popis

2884


Skladem u dodavatele
Odesíláme za 14-18 dnů
Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Dárkový poukaz: Radost zaručena

Objednat dárkový poukazVíce informací

Více informací o knize Language of Tourism: A Sociolinguistic Perspective

Nákupem získáte 288 bodů

Anotace knihy

Languages convey messages, have a heuristic or semantic content, and operate through a conventional system of symbols snd codes. In this work, it is shown that tourism, in the act of promotion, as well as in the accounts of its practitioners and clients, has a discourse of its own. The language of tourism is, however, much more than just a metaphor. Through pictures, brochures and other media, the language of tourism attempts to seduce millions of people into becoming tourists and subsequently to control their attitudes and behaviour. Tourists, in turn, contribute further to this language through the communication of their experiences. This text draws on both semiotic analyses of tourism and on the content of promotional material produced by the tourism industry.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Economics, finance, business & management Industry & industrial studies Service industries

2884

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: