Innovation Policies, Business Creation and Economic Development / Nejlevnější knihy
Innovation Policies, Business Creation and Economic Development

Kód: 01383189

Innovation Policies, Business Creation and Economic Development

Autor Neslihan Aydogan

This volume explores the dynamics of the innovation process in developing countries with respect to economic growth. First, the book focuses on the relationship between innovation and economic development from a macroeconomic pers ... celý popis

5094


Skladem u dodavatele v malém množství
Odesíláme za 12-17 dnů

Potřebujete více kusů?Máte-li zájem o více kusů, prověřte, prosím, nejprve dostupnost titulu na naši zákaznické podpoře.


Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Více informací o knize Innovation Policies, Business Creation and Economic Development

Nákupem získáte 509 bodů

Anotace knihy

This volume explores the dynamics of the innovation process in developing countries with respect to economic growth. First, the book focuses on the relationship between innovation and economic development from a macroeconomic perspective, with an emphasis on incorporating technological change and intellectual property rights into the theoretical model. This section also considers that the meaning of such fundamental terms as innovation , entrepreneurship , and macroeconomic policies , vary considerably across nations and cultures, with profound implications for the development of policies designed to promote new business creation, growth, and competitiveness. The second section of the book focuses on a microeconomic approach, taking a sociological approach to the economics of creativity at the organizational level. Topics include the effect of beliefs on organizational creativity and the relationship between leadership style and the value system of the entrepreneur on firm-level innovation. The third part of the book focuses on small and medium-sized enterprises, providing empirical research from Turkey, India, and the European Union to shed light on product, process, organizational and marketing innovations, with respect to economic development. The volume concludes with discussion of the impact of well-functioning national innovation systems on decreasing the gaps between the developed and developing nations.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Economics, finance, business & management Economics Development economics & emerging economies

5094

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: