History of the Atchison, Topeka, and Santa Fe Railway / Nejlevnější knihy
History of the Atchison, Topeka, and Santa Fe Railway

Kód: 04163738

History of the Atchison, Topeka, and Santa Fe Railway

Autor Jr., Keith L. Bryant

In 1859, Cyrus K. Holliday envisioned a railroad that would run from Kansas to the Pacific, increasing the commerce and prosperity of the nation. With farsighted investors and shrewd management, the Atchison, Topeka and Santa Fe R ... celý popis

851


Skladem u dodavatele v malém množství
Odesíláme za 14-18 dnů

Potřebujete více kusů?Máte-li zájem o více kusů, prověřte, prosím, nejprve dostupnost titulu na naši zákaznické podpoře.


Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Více informací o knize History of the Atchison, Topeka, and Santa Fe Railway

Nákupem získáte 85 bodů

Anotace knihy

In 1859, Cyrus K. Holliday envisioned a railroad that would run from Kansas to the Pacific, increasing the commerce and prosperity of the nation. With farsighted investors and shrewd management, the Atchison, Topeka and Santa Fe Railroad grew from Holliday's idea into a model of the modern, rapid, and efficient railroad. There were many growing pains. Rustlers, thieves, and desperadoes were as thick as the cattle in Kansas when the first rails were laid. When a conductor, toting a pistol, asked a grizzled prospector where he was heading, the old man replied, "Hell." "That's 65 and get off at Dodge," the weary conductor declared. Once built with rails from Wales laid on ties of oak and walnut, the railroad survived the economic and climatic hardships of the late nineteenth century, and eventually extended from Chicago to San Francisco, with over 12,000 miles of track and substantial holdings in oil fields, timber land, uranium mines, pipe lines, and real estate. "The most comprehensive account published since 1950. Written in a form that should satisfy both the scholar and the railroad buff, the book details financing, construction, growth, and management from the Santa Fe's conception by Cyrus K. Holliday in 1859, to its evolution into a giant conglomerate."--American Historical Review Keith L. Bryant, Jr., is a professor of history at the University of Akron. He has published on labor and entrepreneurial history, the Gilded Age, and the history of the South.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Economics, finance, business & management Industry & industrial studies Transport industries

851

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: