Higher Education for Democracy / Nejlevnější knihy
Higher Education for Democracy

Kód: 10023011

Higher Education for Democracy

Autor Steven A. Schapiro

This collection of essays describes recent experiments at Goddard College (Vermont), which for 60 years has been developing programs based on the ideals of democracy and the principles of progressive education. Higher Education fo ... celý popis

894


Očekávaný dotisk
Termín neznámý

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Higher Education for Democracy

Nákupem získáte 89 bodů

Anotace knihy

This collection of essays describes recent experiments at Goddard College (Vermont), which for 60 years has been developing programs based on the ideals of democracy and the principles of progressive education. Higher Education for Democracy draws on that rich history as well as on the legacy of the progressive movement in the 1930s and 1940s (which held education for democracy as one of its central tenets), while exploring the principles and practices needed to confront the new challenges to democracy that society is now facing. Chapters describing experiments in both residential education and short-residency distance-learning programs include discussion of such topics as teaching as a reciprocal and emancipatory relationship, democratic organizational models, spirituality and forbidden knowledge, narrative and autobiography as a means to empowerment, experiential approaches to reading and writing, interdisciplinary study in the arts, dialogical uses of new technologies, and Freirian and feminist approaches to the pedagogy of the «oppressed» and the «oppressor». A concluding chapter explains how the concept of «education for democracy» can once again bring together, in new ways, the progressive goals of fostering individual development within diverse democratic communities. This volume includes contributions by Eduardo Aquino, Ken Bergstrom, Katherine Jelly, Carl Glickman, Kathleen Kesson, Geraldine and Gus Lyn-Piluso, Nora Mitchell, Steven A. Schapiro, Richard Schramm, and Shelley Vermilya.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Society & social sciences Education Higher & further education, tertiary education

894

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: