Francis Ford Coppola / Nejlevnější knihy
Francis Ford Coppola

Kód: 08012668

Francis Ford Coppola

Autor Jeff Menne

Acclaimed as one of the most influential and innovative American directors, Francis Ford Coppola is also lionized as a maverick auteur at war with Hollywood's power structure and an ardent critic of the postindustrial corporate Am ... celý popis

725


Skladem u dodavatele v malém množství
Odesíláme za 12-17 dnů

Potřebujete více kusů?Máte-li zájem o více kusů, prověřte, prosím, nejprve dostupnost titulu na naši zákaznické podpoře.


Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Více informací o knize Francis Ford Coppola

Nákupem získáte 73 bodů

Anotace knihy

Acclaimed as one of the most influential and innovative American directors, Francis Ford Coppola is also lionized as a maverick auteur at war with Hollywood's power structure and an ardent critic of the postindustrial corporate America it reflects. However, Jeff Menne argues that Coppola exemplifies the new breed of creative corporate person and sees the director's oeuvre as vital for reimagining the corporation in the transformation of Hollywood. Reading auteur theory as the new American business theory, Menne reveals how Coppola's vision of a new kind of company has transformed the worker into a liberated and well-utilized artist, but has also commodified individual creativity at a level unprecedented in corporate history. Coppola negotiated the contradictory roles of shrewd businessman and creative artist by recognizing the two roles are fused in a postindustrial economy. Analyzing films like The Godfather (1970) and the overlooked Tucker: The Man and His Dream (1988) through Coppola's use of opera, Menne illustrates how Coppola developed a defining musical aesthetic while making films that reflected the idea of a corporation as family--and how his studio American Zoetrope came to represent a new brand of auteurism and the model for post-Fordist Hollywood.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině The arts Film, TV & radio Films, cinema

725

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: