Exploring Professors' Thinking Through Post-Class Reflection / Nejlevnější knihy
Exploring Professors' Thinking Through Post-Class Reflection

Kód: 06824311

Exploring Professors' Thinking Through Post-Class Reflection

Autor Li Cao

The topic of teacher reflection has gained§substantial attention in the education literature.§Yet, teachers' reflective processes have not been§well understood. This study explored characteristics§of professors' post-class reflect ... celý popis

1243


U nakladatele na objednávku
Odesíláme za 3-5 dnů
Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Více informací o knize Exploring Professors' Thinking Through Post-Class Reflection

Nákupem získáte 124 bodů

Anotace knihy

The topic of teacher reflection has gained§substantial attention in the education literature.§Yet, teachers' reflective processes have not been§well understood. This study explored characteristics§of professors' post-class reflection. Eight§professors--representing two levels of teaching§experience, teaching a lecture or seminar§undergraduate class in humanities or§engineering--participated in this case study.§Interviews, classroom observations, and instructional§plans and materials comprised the data sources.§Findings show that professors' post-class reflection§became a routine: it happened at different points of§time, mostly right after the class, and as a§continuous process. Their reflection involved a§mixture of having intuitive feelings about the class§as well as thinking logically about how the class§unfolded. Based on the results, a conceptual§framework is proposed that describes professors'§post-class reflection as interrelated with rational§and non-rational information processing. The study§contributes to a better understanding of the complex§process of teacher thinking and informs the design of§faculty development interventions that aim at§promoting reflective practice.

Parametry knihy

1243

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: