Empirical Philosophical Investigations in Education and Embodied Experience / Nejlevnější knihy
Empirical Philosophical Investigations in Education and Embodied Experience

Kód: 18709624

Empirical Philosophical Investigations in Education and Embodied Experience

Autor Joacim Andersson, Jim Garrison, Leif Östman

Drawing on John Dewey and the later Ludwig Wittgenstein, this book breaks new ground for educational research by employing philosophy as a conceptual resource to develop new methodological and analytical tools for conducting in si ... celý popis

1681


Skladem u dodavatele v malém množství
Odesíláme za 10-15 dnů

Potřebujete více kusů?Máte-li zájem o více kusů, prověřte, prosím, nejprve dostupnost titulu na naši zákaznické podpoře.


Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Více informací o knize Empirical Philosophical Investigations in Education and Embodied Experience

Nákupem získáte 168 bodů

Anotace knihy

Drawing on John Dewey and the later Ludwig Wittgenstein, this book breaks new ground for educational research by employing philosophy as a conceptual resource to develop new methodological and analytical tools for conducting in situ empirical investigations. The first chapter explores such similarities between Wittgenstein and Dewey as anti-representationalism and the primacy of practice. These ideas emphasize overt action thereby rendering learning empirically observable and enabling the construction of the methods and analytical model introduced in chapters three and four. The chapters that follow exposit Deweyan ideas of embodiment, the primacy of the aesthetic encounter, and aesthetically expressive meaning that are underdeveloped in Wittgenstein and introduce the method of practical epistemological analysis (PEA) and a model of situated epistemic relations (SER) to investigate the learning of body techniques in the context of dingy sailing. The concluding chapter introduces practical artistic analysis (PAA) to investigate learning body techniques in the Swedish sloyd classroom.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Society & social sciences Education Philosophy & theory of education

1681

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: