Effect of No-fault Automobile Insurance on Driver Behavior and Automobile Accidents in the United States / Nejlevnější knihy
Effect of No-fault Automobile Insurance on Driver Behavior and Automobile Accidents in the United States

Kód: 04733760

Effect of No-fault Automobile Insurance on Driver Behavior and Automobile Accidents in the United States

Autor David S. Loughran

No-fault auto insurance opponents frequently argue that no-fault may ultimately lead to higher auto insurance costs by reducing drivers incentives to drive carefully and thereby increasing the accident rate. The intuition behind t ... celý popis

561


Očekávaný dotisk
Termín neznámý

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Effect of No-fault Automobile Insurance on Driver Behavior and Automobile Accidents in the United States

Nákupem získáte 56 bodů

Anotace knihy

No-fault auto insurance opponents frequently argue that no-fault may ultimately lead to higher auto insurance costs by reducing drivers incentives to drive carefully and thereby increasing the accident rate. The intuition behind this criticism of no-fault is simple: No-fault auto insurance lowers the cost of driving negligently by limiting first-party liability for the injuries suffered by third-parties in auto accidents. This report evaluates this criticism of no-fault by examining trends in fatal and non-fatal automobile accidents rates and rates of driver negligence in the United States between 1967 and 1989. Contrary to some earlier research, this report finds no evidence that the adoption of no-fault auto insurance between 1971 and 1976 in 16 states increased fatal accident rates in those states. This report also finds no correlation between the presence of no-fault auto insurance and a state's overall accident rate or rate of driver negligence.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Law Laws of Specific jurisdictions Environment, transport & planning law

561

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: