Designs on Modernity / Nejlevnější knihy
Designs on Modernity

Kód: 04647707

Designs on Modernity

Autor Tag Gronberg

Designs on modernity presents the 1925 Paris Exhibition as a key moment in the attempts to update the image of Paris, 'capital of the nineteenth century'. At the Exposition Internationale des Arts Decoatifs et Industriels Modernes ... celý popis

815


Skladem u dodavatele v malém množství
Odesíláme za 10-14 dnů

Potřebujete více kusů?Máte-li zájem o více kusů, prověřte, prosím, nejprve dostupnost titulu na naši zákaznické podpoře.


Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Více informací o knize Designs on Modernity

Nákupem získáte 82 bodů

Anotace knihy

Designs on modernity presents the 1925 Paris Exhibition as a key moment in the attempts to update the image of Paris, 'capital of the nineteenth century'. At the Exposition Internationale des Arts Decoatifs et Industriels Modernes, the city of Paris itself, as much as the commodity, was put on show. No mere backdrop, the French capital was deployed as a framing device for the goods displayed. Tag Gronberg focuses on the Exhibition as a set of contesting representations of the modern city, stressing the importance of consumption and displayed for concepts of urban modernity. Here, Le Corbusier's now famous Pavillon de L'Esprit Nouveua with its Plan Voisin for the redesign of Paris confronted another equally up-to-date city: Paris as 'a woman's city', world centre of fashion and shopping. Gronberg's exploration of the ostensibly more frivolous modern city reveals how luxury, as opposed to the Le Corbusian ideals of standardisation and mass-production, functioned as an index of modernity. Taking as her starting point on of the most dramatic 1925 exhibits, the rue des Boutiques, which spanned the river Seine, Gronberg analyses the contemporary significance of the small Parisian luxury shop. She shows how boutiques, conceived both as urbanism and as advertising, redefined Paris as the modern city. By emphasising the importance of shops and shopping, this books casts new light on French visual culture of the 1920s as well as on the role of gender in formulations of early twentieth-century modernity.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Humanities History History: specific events & topics

815

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: