Customer Value-Based Model / Nejlevnější knihy
Customer Value-Based Model

Kód: 05283762

Customer Value-Based Model

Autor Gerald Boss, Hartwin Maas

Master's Thesis from the year 2005 in the subject Economics - Finance, grade: 95% von 100% , HAN University of Applied Sciences (Arnhem Business School), course: VWL - Finanzwissenschaft, Marketing, language: English, comment: Die ... celý popis

1217


Skladem u dodavatele
Odesíláme za 14-18 dnů
Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Dárkový poukaz: Radost zaručena

Objednat dárkový poukazVíce informací

Více informací o knize Customer Value-Based Model

Nákupem získáte 122 bodů

Anotace knihy

Master's Thesis from the year 2005 in the subject Economics - Finance, grade: 95% von 100% , HAN University of Applied Sciences (Arnhem Business School), course: VWL - Finanzwissenschaft, Marketing, language: English, comment: Die Note 95% wurde erstmalig von der Hochschule für eine Masterarbeit vergeben. "You are damn smart" lautete das Abschlusskommentar der Kommission. Die beiden Autoren aus Österreich und Deutschland erhielten ein Stipendium für den Master of International Business. , abstract: The master thesis presents the derivation of the Customer Value-Based Model (CVM) which stands for a new approach for a solid corporate valuation. The CVM is a comprehensive tool for supporting strategic decision making processes and corporate valuation. It synthesizes a holistic view which takes strategic and operational management levels into consideration and establishes a financing-marketing interface. It connects the value of the customer base as a main focus of marketing activities with the corporate value as measurement of the financial success of the company. A further advantage is that the success of marketing activities can also be viewed from the shareholder value perspective. Hence, the model helps to estimate the commitment of marketing to the total performance of the company.The CVM is applied by a Volvo car retailer in the Netherlands. The car retail business is basically distinguishing between customer services which indicate that the customer should be the most risky asset for a company. Four subsidiaries belong to the Dutch car dealer which are analyzed within this master thesis and valuated by the CVM.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Economics, finance, business & management Economics

1217

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: