Corporate Art Collections / Nejlevnější knihy
Corporate Art Collections

Kód: 05103881

Corporate Art Collections

Autor Charlotte Appleyard, James Salzmann

This new volume in the series of Handbooks in International Art Business published in association with Sotheby's Institute of Art offers a timely guide to corporate collecting, examining the history, nature and importance of corpo ... celý popis

1672

Dostupnost:

50 % šanceMáme informaci, že by titul mohl být dostupný. Na základě vaší objednávky se ho pokusíme do 6 týdnů zajistit.
Prohledáme celý svět

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Dárkový poukaz: Radost zaručena

Objednat dárkový poukazVíce informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Corporate Art Collections

Nákupem získáte 167 bodů

Anotace knihy

This new volume in the series of Handbooks in International Art Business published in association with Sotheby's Institute of Art offers a timely guide to corporate collecting, examining the history, nature and importance of corporate collecting and the different reasons for starting and maintaining corporate collections, including investment, cultural cache, and asset diversification. Why do institutions take the plunge into an asset class that is usually very far from their core businesses? The authors categorise modern corporate art collections into four broad categories. First, there is the traditional corporate collection, where works are purchased directly from galleries or artists to enhance the office environments. Many of the collections that fall into this category - largely banks or financial-service organisations - have some of the best-quality works of any corporately held collection. The second category includes those collections that seek to say something about the company's corporate identity: these collections have become very involved with how the company would like to project itself. The third category is philanthropic collections: those that structure their collection strategy around a charitable remit. And finally the all-rounders: those companies whose work with the arts permeates their identity, office environment, social outreach and sponsorship. Based on interviews with the curators, consultants and investors who run such collections, and more extended case studies of important collections worldwide, the book concludes with an examination of when corporate collecting becomes a liability and the market-impact of deaccessioning, looking ahead to the future of corporate collecting.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině The arts The arts: general issues Art: financial aspects

1672

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: