Consumer Engineering, 1920s?1970s / Nejlevnější knihy
Consumer Engineering, 1920s?1970s

Kód: 33087472

Consumer Engineering, 1920s?1970s

Autor Ingo Köhler, Jan Logemann

In the middle of the twentieth century, a new class of marketing expert emerged beyond the familiar ad men of Madison Avenue. Working as commercial designers, consumer psychologists, sales managers, and market researchers, these p ... celý popis

2720


Skladem u dodavatele v malém množství
Odesíláme za 12-17 dnů

Potřebujete více kusů?Máte-li zájem o více kusů, prověřte, prosím, nejprve dostupnost titulu na naši zákaznické podpoře.


Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Více informací o knize Consumer Engineering, 1920s?1970s

Nákupem získáte 272 bodů

Anotace knihy

In the middle of the twentieth century, a new class of marketing expert emerged beyond the familiar ad men of Madison Avenue. Working as commercial designers, consumer psychologists, sales managers, and market researchers, these professionals were self-defined "consumer engineers," and their rise heralded a new era of marketing. To what extent did these efforts to engineer consumers shape consumption practices? And to what extent was the phenomenon itself a product of broader social and cultural forces? This collection considers consumer engineering in the context of the longer history of transatlantic marketing. Contributors offer case studies on the roles of individual consumer engineers on both sides of the Atlantic, the impact of such marketing practices on European economies during World War II and after, and the conflicted relationship between consumer activists and the ideas of consumer engineering. By connecting consumer engineering to a web of social processes in the twentieth century, this volume contributes to a reassessment of consumer history more broadly.

Parametry knihy

2720



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: