Computational Developmental Psychology / Nejlevnější knihy
Computational Developmental Psychology

Kód: 04561256

Computational Developmental Psychology

Autor Thomas R. Shultz

Despite decades of scientific research, the core issues of child development remain too complex to be explained by traditional verbal theories. These issues include structure and transition, representation and processing, innate a ... celý popis

1519

Dostupnost:

50 % šanceMáme informaci, že by titul mohl být dostupný. Na základě vaší objednávky se ho pokusíme do 6 týdnů zajistit.
Prohledáme celý svět

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Computational Developmental Psychology

Nákupem získáte 152 bodů

Anotace knihy

Despite decades of scientific research, the core issues of child development remain too complex to be explained by traditional verbal theories. These issues include structure and transition, representation and processing, innate and experiential determinants of development, stages of development, the purpose and end of development, and the relation between knowledge and learning. In this book Thomas Shultz shows how computational modeling can be used to capture these complex phenomena, and in so doing he lays the foundation for a new subfield of developmental psychology, computational developmental psychology. A principal approach in developmental thinking is the constructivist one. Constructivism is the Piagetian view that the child builds new cognitive structures by using current mental structures to understand new events. In this book Shultz features constructivist models employing networks that grow as well as learn. This allows models to implement synaptogenesis and neurogenesis in a way that allows qualitative changes in processing mechanisms. The book's appendices provide additional background on the mathematical concepts used, and a companion Web site contains easy-to-use computational packages.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Society & social sciences Psychology Psychological theory & schools of thought

1519

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: