Commodification of Childhood / Nejlevnější knihy
Commodification of Childhood

Kód: 04937936

Commodification of Childhood

Autor Daniel Thomas Cook

In this revealing social history, Daniel Thomas Cook explores the roots of children's consumer culture--and the commodification of childhood itself--by looking at the rise, growth, and segmentation of the children's clothing indus ... celý popis

3386

Dostupnost:

50 % šanceMáme informaci, že by titul mohl být dostupný. Na základě vaší objednávky se ho pokusíme do 6 týdnů zajistit.
Prohledáme celý svět

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Dárkový poukaz: Radost zaručena

Objednat dárkový poukazVíce informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Commodification of Childhood

Nákupem získáte 339 bodů

Anotace knihy

In this revealing social history, Daniel Thomas Cook explores the roots of children's consumer culture--and the commodification of childhood itself--by looking at the rise, growth, and segmentation of the children's clothing industry. Cook describes how, in the early twentieth century, merchants, manufacturers, and advertisers of children's clothing began to aim commercial messages at the child rather than the mother. Cook situates this fundamental shift in perspective within the broader transformation of the child into a legitimate, individualized, self-contained consumer. The Commodification of Childhood begins with the publication of the children's wear industry's first trade journal, the Infants' Department, in 1917 and extends into the early 1960s, by which time the changes Cook chronicles were largely complete. Analyzing the pages of trade journals, Cook shows how the industry created a market by developing and promulgating new understandings of the "nature," needs and motivations of the child consumer. He discusses various ways that discursive constructions of the consuming child were made material: in the creation of separate children's clothing departments, in their segmentation and layout by age and gender gradations (such as infant, toddler, boys, girls, tweens, and teens), in merchants' treatment of children as individuals on the retail floor, and in displays designed to appeal directly to children. Ultimately, The Commodification of Childhood provides a compelling argument that any consideration of "the child" must necessarily take into account how childhood came to be understood through and structured by a market idiom.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Society & social sciences Society & culture: general Social groups

3386

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: