Commerce of Cartography / Nejlevnější knihy
Commerce of Cartography

Kód: 04548284

Commerce of Cartography

Autor Mary Sponberg Pedley

Though the political and intellectual history of mapmaking in the eighteenth century is well established, the details of its commercial revolution have until now been widely scattered. In "The Commerce of Cartography," Mary Pedley ... celý popis

1584

Dostupnost:

50 % šanceMáme informaci, že by titul mohl být dostupný. Na základě vaší objednávky se ho pokusíme do 6 týdnů zajistit.
Prohledáme celý svět

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Commerce of Cartography

Nákupem získáte 158 bodů

Anotace knihy

Though the political and intellectual history of mapmaking in the eighteenth century is well established, the details of its commercial revolution have until now been widely scattered. In "The Commerce of Cartography," Mary Pedley presents a vivid picture of the costs and profits of the mapmaking industry in England and France, and reveals how the economics of map trade affected the content and appearance of the maps themselves. Conceptualizing the relationship between economics and cartography, Pedley traces the process of mapmaking from compilation, production, and marketing to consumption, reception, and criticism. In detailing the rise of commercial cartography, Pedley explores qualitative issues of mapmaking as well. Why, for instance, did eighteenth-century ideals of aesthetics override the modern values of accuracy and detail? And what, to an eighteenth-century mind and eye, qualified as a good map? A thorough and engaging study of the business of cartography during the Enlightenment, "The Commerce of Cartography" charts a new cartographic landscape and will prove invaluable to scholars of economic history, historical geography, and the history of publishing.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Earth sciences, geography, environment, planning Geography Cartography, map-making & projections

1584

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: