Clarks: Made to Last / Nejlevnější knihy
Clarks: Made to Last

Kód: 04480319

Clarks: Made to Last

Autor Mark Palmer

Clarks' reach extends to all corners of the globe and yet it remains a family-owned business firmly rooted in its Quaker origins, (unlike other well known Quaker firms like Cadburys, now part of US giant Kraft.) Founded in 1825 by ... celý popis

1075

Dostupnost:

50 % šanceMáme informaci, že by titul mohl být dostupný. Na základě vaší objednávky se ho pokusíme do 6 týdnů zajistit.
Prohledáme celý svět

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Clarks: Made to Last

Nákupem získáte 108 bodů

Anotace knihy

Clarks' reach extends to all corners of the globe and yet it remains a family-owned business firmly rooted in its Quaker origins, (unlike other well known Quaker firms like Cadburys, now part of US giant Kraft.) Founded in 1825 by two brothers, Cyrus and James Clark, the company began as a rug-making operation in the then tiny village of Street, Somerset. One day, James Clark began making slippers from off-cuts of rugs and found that people wanted to buy them. Slippers became shoes and boots - and a business was born. Over the years it has had its ups and downs but it has always strived to remain true to its Quaker values in its commitment to the well-being of its workforce and the local community. Schools, libraries and recreation halls were built - and trade unions banned. As the sun set on the British Empire, Clarks opened up new frontiers across the world. Clarks brand logo became one of the most famous in the world. Every parent in the 1950s swore by Clarks shoes for their children as well as buying them for themselves. But increased competition from within the UK and overseas saw concerns for the future heightened during the 1980s. A hostile bid for the company in the early 1990s saw the board and the family split. Eventually, shareholders voted to reject the bid. The company was reorganised with all its lines made outside the country. This resulted in the closure of all its UK factories and the laying off of hundreds of Clarks employees. But the outcome has been a transformation in the company's fortunes. In 2010 its profits were over GBP100 million and its retro desert boots and other styles have become the height of fashion, especially in China and America.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Humanities History History: specific events & topics

1075

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: