Camera Historica / Nejlevnější knihy
Camera Historica

Kód: 04558926

Camera Historica

Autor Antoine de Baecque

Antoine de Baecque proposes a new historiography of cinema, exploring film as a visual archive of the twentieth century, as well as history's imprint on the cinematic image. Whether portraying events that occurred in the past or s ... celý popis

3465


Skladem u dodavatele v malém množství
Odesíláme za 14-18 dnů

Potřebujete více kusů?Máte-li zájem o více kusů, prověřte, prosím, nejprve dostupnost titulu na naši zákaznické podpoře.


Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Více informací o knize Camera Historica

Nákupem získáte 347 bodů

Anotace knihy

Antoine de Baecque proposes a new historiography of cinema, exploring film as a visual archive of the twentieth century, as well as history's imprint on the cinematic image. Whether portraying events that occurred in the past or stories unfolding before their eyes, certain twentieth-century filmmakers used a particular mise-en-scene to give form to history, becoming in the process historians themselves. Historical events, in turn, irrupted into cinema. This double movement, which de Baecque terms the "cinematographic form of history," disrupts the very material of film, much like historical events disturb the narrative of human progress. De Baecque defines, locates, and interprets cinematographic forms in seven distinct bodies of cinema: 1950s modern cinema and its conjuring of the morbid trauma of war; French New Wave and its style, which became the negative imprint of the malaise felt by young contemporaries of the Algerian War; post-Communist Russian films, or the "de-modern" works of catastroika; contemporary Hollywood films that attach themselves to the master fiction of 9/11; the characteristic mise en forme of filmmaker Sacha Guitry, who, in Si Versailles m'etait conte (1954), filmed French history from inside its chateau; the work of Jean-Luc Godard, who evoked history through his own museum memory of the twentieth century; and the achievements of Peter Watkins, the British filmmaker who reported on history like a war correspondent. De Baecque's introduction clearly lays out his theoretical framework, a profoundly brilliant conceptualization of the many ways cinema and history relate.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině The arts Film, TV & radio Films, cinema

3465

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: