Between Marx and Coca-Cola / Nejlevnější knihy
Between Marx and Coca-Cola

Kód: 01356454

Between Marx and Coca-Cola

Autor A, Schildt

In the 1960s and 1970s, Western Europe's "Golden Age," a new youth consciousness emerged which gave this period its distinctive character. Offering rich, new material, this volume challenges and moves beyond the easy conflation of ... celý popis

1299


Skladem u dodavatele
Odesíláme za 14-18 dnů
Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Dárkový poukaz: Radost zaručena

Objednat dárkový poukazVíce informací

Více informací o knize Between Marx and Coca-Cola

Nákupem získáte 130 bodů

Anotace knihy

In the 1960s and 1970s, Western Europe's "Golden Age," a new youth consciousness emerged which gave this period its distinctive character. Offering rich, new material, this volume challenges and moves beyond the easy conflation of European youth culture and "Americanization." It instead sets out to show, for the first time, how international developments fused with national traditions to produce specific youth cultures that then became the leading trendsetters of emergent postindustrial Western societies. This important new study presents a multifaceted portrait of European youth cultures, colored by differences in gender, class, and education, and explores the tension between emerging consumerism and growing politicization, succinctly expressed by Jean-Luc Godard in his 1965 pairing of "Marx and Coca-Cola."

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Society & social sciences Sociology & anthropology Anthropology

1299

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: