Becoming the Second City / Nejlevnější knihy
Becoming the Second City

Kód: 04869630

Becoming the Second City

Autor Richard Junger

Becoming the Second City examines the development of Chicago's press and analyzes coverage of key events in its history to call attention to the media's impact in shaping the city's cultural and historical landscape. In concise, e ... celý popis

914


Skladem u dodavatele v malém množství
Odesíláme za 10-14 dnů

Potřebujete více kusů?Máte-li zájem o více kusů, prověřte, prosím, nejprve dostupnost titulu na naši zákaznické podpoře.


Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Více informací o knize Becoming the Second City

Nákupem získáte 91 bodů

Anotace knihy

Becoming the Second City examines the development of Chicago's press and analyzes coverage of key events in its history to call attention to the media's impact in shaping the city's cultural and historical landscape. In concise, extensively documented prose, Richard Junger illustrates how nineteenth-century newspapers acted as accelerants that boosted the growth of Chicago in its early history by continually making and remaking the city's public image as the nation's populous "Second City." Highlighting the newspaper industry's involvement in the business and social life of Chicago, Junger casts newspaper editors and reporters as critical intermediaries between the elite and the larger public and revisits key events and issues including the Haymarket Square bombing, the 1871 fire, the Pullman Strike, and the World's Columbian Exposition in 1893. A former news reporter, Richard Junger is an associate professor of communication and English at Western Michigan University and the author of The Journalist as Reformer: Henry Demarest Lloyd and Wealth Against Commonwealth.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Economics, finance, business & management Industry & industrial studies Media, information & communication industries

914

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: