Asian Popular Culture / Nejlevnější knihy
Asian Popular Culture

Kód: 05134979

Asian Popular Culture

Autor Lorna Fitzsimmons, John A. Lent

Asian Popular Culture: New, Hybrid, and Alternate Media, edited by John A. Lent and Lorna Fitzsimmons, is an interdisciplinary study of popular culture practices in Asia, including regional and national studies of Japan, China, So ... celý popis

1874


Skladem u dodavatele
Odesíláme za 14-18 dnů
Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Více informací o knize Asian Popular Culture

Nákupem získáte 187 bodů

Anotace knihy

Asian Popular Culture: New, Hybrid, and Alternate Media, edited by John A. Lent and Lorna Fitzsimmons, is an interdisciplinary study of popular culture practices in Asia, including regional and national studies of Japan, China, South Korea, and Australia. The contributors explore the evolution and intersection of popular forms (gaming, manga, anime, film, music, fiction, YouTube videos) and explicate the changing cultural meanings of these media in historical and contemporary contexts. At this study's core are the roles popular culture plays in the construction of national and regional identity. Common themes in this text include the impact of new information technology, whether it be on gaming in East Asia, music in 1960s' Japan, or candlelight vigils in South Korea; hybridity, of old and new versions of the Chinese game Weiqi, of online and hand-held gaming in South Korea and Japan that developed localized expressions, or of United States culture transplanted to Japan in post-World War II, leading to the current otaku (fan boy) culture; and the roles that nationalism and grassroots and alternative media of expression play in contemporary Asian popular culture. This is an essential study in understanding the role of popular culture in Asia's national and regional identity.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Society & social sciences Society & culture: general Social groups

1874

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: