Understanding and Influencing Public Support for Insurgency and Terrorism / Nejlevnější knihy
Understanding and Influencing Public Support for Insurgency and Terrorism

Kód: 04734649

Understanding and Influencing Public Support for Insurgency and Terrorism

Autor Paul K. Davis, Eric V. Larson, Zachary Haldeman, Mustafa Oguz, Yashodhara Rana

Building on earlier RAND research that reviewed and integrated social science relevant to understanding terrorism and counterterrorism, this volume focuses on public support for both insurgency and terrorism and incorporates insig ... celý popis

963


Očekávaný dotisk
Termín neznámý

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Dárkový poukaz: Radost zaručena

Objednat dárkový poukazVíce informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Understanding and Influencing Public Support for Insurgency and Terrorism

Nákupem získáte 96 bodů

Anotace knihy

Building on earlier RAND research that reviewed and integrated social science relevant to understanding terrorism and counterterrorism, this volume focuses on public support for both insurgency and terrorism and incorporates insights stimulated by social movement theory. The authors examine four case studies: al-Qa'ida's transnational jihadist movement, the Taliban insurgency in Afghanistan, the Kurdistan Workers' Party (PKK) in Turkey, and the Maoist insurgency in Nepal. The authors first developed a model, based on previous work, identifying the factors that influence public support for insurgency and terrorism and how these factors relate to each other. They then drew on extensive primary - and secondary-source material from each of the four case studies to evaluate and refine the model. Comparing the four case studies, the authors discuss which factors were most salient across cases and how their importance varied in each case. Finally, they offer a model of "persuasive communications" that connects the study's research to issues of strategy and policy.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Society & social sciences Society & culture: general Social issues & processes

963

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: