Sensory Analysis Vocabulary / Nejlevnější knihy
Sensory Analysis Vocabulary

Kód: 18178996

Sensory Analysis Vocabulary

Autor Deutsche Landwirtschafts-Gesellschaft (DLG)

In many enterprises in the food industry the use of human senses for testing and measuring purposes - in other words sensory analysis - is an elementary component of development, production and supervisory processes. One challenge ... celý popis


Momentálně nedostupné

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Sensory Analysis Vocabulary

Anotace knihy

In many enterprises in the food industry the use of human senses for testing and measuring purposes - in other words sensory analysis - is an elementary component of development, production and supervisory processes. One challenge that regularly confronts testers is how to put the sensory impressions perceived into words in order to describe the food quality. Up to now, a defined specialist sensory vocabulary has only existed sporadically in some sub-sectors of sensory analysis. Translating the sensory impressions into language has thus so far generally been left to each assessor individually, which frequently leads to misunderstandings in communications between practitioners in day-to-day operations. The publication "Sensory Analysis Vocabulary" is an introduction to the complex issue of unifying the language of sensory perceptions. Alongside the fundamentals of sensory (language) response to foods, it contains a cross-product basic vocabulary and ten product-group-specific specialist vocabularies. The vocabularies contain descriptive terms with definitions and reference examples and are structured in accordance with the sensory test characteristics Appearance, Texture/Haptics, Odour/Aroma and Taste/Basic Taste. They are also ideal for panel training sessions. This reading material and code of practice drawn up by representatives of the industry for the industry gives sensory analysis practitioners from the fields of quality assurance, product development and marketing, from academia and education, the food industry, research institutes and commercial laboratories, as well as from official controls of foodstuffs a practical tool, a reference work and a training instrument that facilitates operational practice.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Technology, engineering, agriculture Agriculture & farming

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: