Science communication : taking a step back to move forward / Nejlevnější knihy
Science communication : taking a step back to move forward

Kód: 43189258

Science communication : taking a step back to move forward

Autor Martin W. Bauer, Bernard Schiele

For Science&You 2021, 16–19 November, the motto 'taking a step back to move forward' was chosen. Why did we come up with this idea? We took this phrase to be an invitation for a moment of reflection when the field of science commu ... celý popis

877

Dostupnost:

50 % šanceMáme informaci, že by titul mohl být dostupný. Na základě vaší objednávky se ho pokusíme do 6 týdnů zajistit.
Prohledáme celý svět

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Dárkový poukaz: Radost zaručena

Objednat dárkový poukazVíce informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Science communication : taking a step back to move forward

Nákupem získáte 88 bodů

Anotace knihy

For Science&You 2021, 16–19 November, the motto 'taking a step back to move forward' was chosen. Why did we come up with this idea? We took this phrase to be an invitation for a moment of reflection when the field of science communication is booming, to hold our momentum and to observe and think about what is going on in the field.This book is structured to examine and elaborate on challenges in science communication, and to that end is subdivided in three sections, each of which is subdivided into two subthemes.The first section, titled Taking a step back, begins with the subtheme Taking stock (chapters 1 to 6), bringing together the international keynote speakers who address the larger issues related to science communication: Michel Dubois (CNRS, Sorbonne University, France) Gordon Gauchat (University of Wisconsin–Milwaukee, United States), Julien Giry (Université de Tours, France), Mehita Iqani (Stellenbosch University, South Africa), Kyoko Sato (Stanford University, United States), Peter Weingart (University of Bielefeld, Germany). The second subtheme, Public attitudes to science past and present (chapters 7 to 10) examines the emerging 'longue durée' perspective on the public's relationship with science.The second section deals with Current topics and tackles two issues: Artificial intelligence in society is composed of six chapters exploring facets of that debate (11 to 16). The second subtheme (chapters 17 to 22), Antibiotics, pandemics and vaccines, highlights antibiotic resistance as a pressing public issue that stayed very much in the shadow of the Covid-19 pandemic.The third section, Old and new issues, brings together a selection of papers that focus on particular 'devils' (called Graoullys in Metz) of science communication. The first subtheme (chapters 23 to 29), which takes on debates crisscrossing the social sphere, is aptly titled Collapsology, pseudoscience, disinformation, fake news and scientism. The last subtheme (chapters 30 to 36), New opportunities, explores new avenues of reflection, such as the opportunities opened by the pandemic and the rapid institutionalisation of science communication.The Conclusion suggests going beyond the science/antiscience opposition and mapping discursive regimes.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy ve francouzštině LITTÉRATURE GÉNÉRALE Actualités, Reportages Sciences, Techniques (astronomie, biologie, physique, chimie…)

877



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: