Representation, Subversion, and Eugenics in Gunter Grass's The Tin Drum / Nejlevnější knihy
Representation, Subversion, and Eugenics in Gunter Grass's The Tin Drum

Kód: 04818699

Representation, Subversion, and Eugenics in Gunter Grass's The Tin Drum

Autor Peter Arnds

In receiving the Nobel Prize for Literature in 1999, Gunter Grass, a prominent and controversial figure in the ongoing discussion of the German past and reunification, finally gained recognition as Germany's greatest living author ... celý popis

3210

Dostupnost:

50 % šanceMáme informaci, že by titul mohl být dostupný. Na základě vaší objednávky se ho pokusíme do 6 týdnů zajistit.
Prohledáme celý svět

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Dárkový poukaz: Radost zaručena

Objednat dárkový poukazVíce informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Representation, Subversion, and Eugenics in Gunter Grass's The Tin Drum

Nákupem získáte 321 bodů

Anotace knihy

In receiving the Nobel Prize for Literature in 1999, Gunter Grass, a prominent and controversial figure in the ongoing discussion of the German past and reunification, finally gained recognition as Germany's greatest living author, a writer of international importance and acclaim. Grass' 1959 novel "The Tin Drum" remains one of the most important works of literature for the construction of postwar German identity. Peter Arnds offers a completely new reading of the novel, analyzing an aspect of Grass' literary treatment of German history that has never been examined in detail - the Nazi ideology of race and eugenics, which resulted in the persecution of so-called asocials as 'life unworthy of life', their extermination in psychiatric institutions in the Third Reich, and their marginalization in the Adenauer period.Arnds shows that in order to represent the Nazi past and subvert bourgeois paradigms of rationalism, Grass revives several facets of popular culture that National Socialism either suppressed or manipulated for its ideology of racism. In structure and content Grass' novel connects the persecution of degenerate art to the persecution and extermination of these 'asocials', for whom the persecuted dwarf-protagonist, Oskar Matzerath, becomes a central metaphor and voice. This comparative study reveals that Grass creates in the novel an irrational counterculture opposed to the rationalism of Nazi science and its obsession with racial hygiene, while simultaneously exposing the continuity of this destructive rationalism in postwar Germany and the absurdity of a Stunde Null, that putative tabula rasa in 1945. Peter O. Arnds is associate professor of German and Italian at Kansas State University.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Literature & literary studies Literature: history & criticism Literary studies: general

3210

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: