Musically Sublime / Nejlevnější knihy
Musically Sublime

Kód: 04940978

Musically Sublime

Autor Kiene Brillenburg Wurth

Musically Sublime rewrites musically the history and philosophy of the sublime. Music enables us to reconsider the traditional course of sublime feeling on a track from pain to pleasure. Resisting the notion that there is a single ... celý popis

1063


Skladem u dodavatele v malém množství
Odesíláme za 12-17 dnů

Potřebujete více kusů?Máte-li zájem o více kusů, prověřte, prosím, nejprve dostupnost titulu na naši zákaznické podpoře.


Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Více informací o knize Musically Sublime

Nákupem získáte 106 bodů

Anotace knihy

Musically Sublime rewrites musically the history and philosophy of the sublime. Music enables us to reconsider the traditional course of sublime feeling on a track from pain to pleasure. Resisting the notion that there is a single format for sublime feeling, Wurth shows how, from the mid eighteenth century onward, sublime feeling is, instead, constantly rearticulated in a complex interaction with musicality. Wurth takes as her point of departure Immanuel Kant's Critique of Judgment and Jean-Francois Lyotard's aesthetic writings of the 1980s and 1990s. Kant framed the sublime narratively as an epic of self-transcendence. By contrast, Lyotard sought to substitute open immanence for Kantian transcendence, yet he failed to deconstruct the Kantian epic. The book performs this deconstruction by juxtaposing eighteenth- and nineteenth-century conceptions of the infinite, Sehnsucht, the divided self, and unconscious drives with contemporary readings of instrumental music. Critically assessing Edmund Burke, James Usher, E.T.A. Hoffmann, Novalis, Friedrich Holderlin, Arthur Schopenhauer, Richard Wagner, and Friedrich Nietzsche, this book re-presents the sublime as a feeling that defers resolution and hangs suspended between pain and pleasure. Musically Sublime rewrites the mathematical sublime as differance, while it redresses the dynamical sublime as trauma: unending, undetermined, unresolved. Whereas most musicological studies in this area have focused on traces of the Kantian sublime in Handel, Haydn, and Beethoven, this book calls on the nineteenth-century theorist Arthur Seidl to analyze the sublime of, rather than in, music. It does so by invoking Seidl's concept of formwidrigkeit ("form-contrariness") in juxtaposition with Romantic piano music, (post)modernist musical minimalisms, and Lyotard's postmodern sublime. It presents a sublime of matter, rather than form-performative rather than representational. In doing so, Musically Sublime shows that the binary distinction Lyotard posits between the postmodern and romantic sublime is finally untenable.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině The arts Music Theory of music & musicology

1063

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: