Moral Spectatorship / Nejlevnější knihy
Moral Spectatorship

Kód: 04938700

Moral Spectatorship

Autor Lisa Cartwright

In Moral Spectatorship, Lisa Cartwright rethinks the politics of spectatorship in film studies. At the same time, she offers a new theory of the human subject that takes into account affective relationships and technologies that f ... celý popis

3556

Dostupnost:

50 % šanceMáme informaci, že by titul mohl být dostupný. Na základě vaší objednávky se ho pokusíme do 6 týdnů zajistit.
Prohledáme celý svět

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Darujte tuto knihu ještě dnes
  1. Objednejte knihu a zvolte Zaslat jako dárek.
  2. Obratem obdržíte darovací poukaz na knihu, který můžete ihned předat obdarovanému.
  3. Knihu zašleme na adresu obdarovaného, o nic se nestaráte.

Více informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Moral Spectatorship

Nákupem získáte 356 bodů

Anotace knihy

In Moral Spectatorship, Lisa Cartwright rethinks the politics of spectatorship in film studies. At the same time, she offers a new theory of the human subject that takes into account affective relationships and technologies that facilitate human agency. Seeking to expand concepts of representation beyond the visual, Cartwright develops her theory through interpretations of two contexts in which adult caregivers help bring children to voice. She considers mid-twentieth-century social-problem melodramas about deaf and nonverbal girls and young women, including Johnny Belinda, Thursday's Children, The Miracle Worker, and Children of a Lesser God. Cartwright also analyzes the controversies surrounding facilitated communication, a technological practice in which caregivers help children with communication disorders achieve "voice" through writing facilitated by computers. This practice has inspired contempt among many professional and lay people who charge that the facilitator can manipulate the child's speech. For more than two decades, film theory has been dominated by a model of identification tacitly based on the idea of feeling what the other feels or of imagining oneself to be the other. Cartwright argues that the custodial relationships underlying both the melodramas and facilitated speech involve a different kind of identification, which she calls "empathetic." In empathetic identification, the subject does not necessarily feel the other's feelings or imagine him or herself in the other's place; rather he or she recognizes and enables the otherness of the other. Building on the theories of affect developed by the French psychoanalyst Andre Green and the American cognitive psychologist Silvan Tomkins, Cartwright develops a theory of spectatorship based on empathetic identification.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině The arts Film, TV & radio Films, cinema

3556

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: