Masculinity, Media, and the American Presidency / Nejlevnější knihy
Masculinity, Media, and the American Presidency

Kód: 09275390

Masculinity, Media, and the American Presidency

Autor Meredith Conroy

Notions of leadership in the United States embrace masculinity and reject femininity. Meredith Conroy's analysis of presidential election media coverage finds that the media invokes Gender Conflict Framing, creating a narrative in ... celý popis

2699


Skladem u dodavatele
Odesíláme za 14-18 dnů
Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Dárkový poukaz: Radost zaručena

Objednat dárkový poukazVíce informací

Více informací o knize Masculinity, Media, and the American Presidency

Nákupem získáte 270 bodů

Anotace knihy

Notions of leadership in the United States embrace masculinity and reject femininity. Meredith Conroy's analysis of presidential election media coverage finds that the media invokes Gender Conflict Framing, creating a narrative in which a more masculine candidate is in conflict with a more feminine candidate. To what extent do media play a role in the maintenance of this gender hierarchy, where masculinity is the norm-and preference-in American politics? This book analyzes the way media describe presidential candidates' character and the degree to which this discourse maintains a preference for masculinity in our politics, using content analysis of major media outlets.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Society & social sciences Politics & government Political structure & processes

2699

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: