Globalisation and Leadership in Schools / Nejlevnější knihy
Globalisation and Leadership in Schools

Kód: 44623759

Globalisation and Leadership in Schools

Autor Joseph Zajda, Pamela Hallam

This book analyses dominant discourses of globalisation and leadership in schools. The chapters in this volume advance further the discussions of the nexus between globalisation and leadership in schools. The politics of education ... celý popis

4486

Dostupnost:

50 % šanceMáme informaci, že by titul mohl být dostupný. Na základě vaší objednávky se ho pokusíme do 6 týdnů zajistit.
Prohledáme celý svět

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Dárkový poukaz: Radost zaručena

Objednat dárkový poukazVíce informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Globalisation and Leadership in Schools

Nákupem získáte 449 bodů

Anotace knihy

This book analyses dominant discourses of globalisation and leadership in schools. The chapters in this volume advance further the discussions of the nexus between globalisation and leadership in schools. The politics of education reforms, governance and school leadership in the 21st century reflect a new emerging paradigm of standards-driven and outcomes-defined educational policy change. This ethos of academic performance has affected the nature and the role of school leadership in the 21st century, and emerging educational challenges and strategies. Academic achievement, standards, and educational results overall, depend on the nature and quality of school leadership, teachers and school's culture. Another emerging change affecting school leadership is autonomy in schools in designing curricula and managing resources, where the role of the school leader has grown far beyond that of administrator. School autonomy has also affected the changing role of school leadership. The other key role of effective leadership is the focus on diagnosing the school's needs, and supporting, evaluating and developing teacher quality. Developing school leaders in the 21st century requires clearly defining their key leadership roles and responsibilities for leading and inspiring teachers to achieve high academic standards, and the quality of the curriculum, and acknowledging, and accepting their significant role in improving school's image, as a standards-driven and academically performing institution.The book contributes in a very scholarly way, to a more holistic understanding of the nexus between globalisation, and dominant discourses of leadership in schools.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Society & social sciences Education Organization & management of education

4486



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: