Financial Literacy in Europe / Nejlevnější knihy
Financial Literacy in Europe

Kód: 12697296

Financial Literacy in Europe

Autor Udo Reifner

Financial Education or Financial Literacy is of major concern to all developed countries. The OECD, World Bank and the EU Commission have taken the first initiatives to further this kind of education alongside similar efforts by n ... celý popis

1068

Dostupnost:

50 % šanceMáme informaci, že by titul mohl být dostupný. Na základě vaší objednávky se ho pokusíme do 6 týdnů zajistit.
Prohledáme celý svět

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Dárkový poukaz: Radost zaručena

Objednat dárkový poukazVíce informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Financial Literacy in Europe

Nákupem získáte 107 bodů

Anotace knihy

Financial Education or Financial Literacy is of major concern to all developed countries. The OECD, World Bank and the EU Commission have taken the first initiatives to further this kind of education alongside similar efforts by national governments. The rising use of financial services to finance living, education and homes, to care for old age through private pension schemes, to transfer and receive money from far away places, and to insure the rising risks in everyday life, all put consumers into the difficult position of having to take decisions under uncertain conditions, by using highly sophisticated and complex products and services, offered to them by all kinds of providers who are acting in their own economic interest. This creates new risks and distortions in the market. The present report written by scientists from the UK, Germany, France, Belgium and Italy try to give an initial overview of what could truly be called "financial education" in these countries. Its approach is distinct from efforts in professional education, economics or marketing aimed at informing the public about financial matters. It takes the perspective of consumers, individuals who want to optimise the value of their income and target their expenditures in order to gain personal welfare through the use of financial services, while preventing over-indebtedness and the loss of income which can result from inadequate products or inadequate use of them.

Parametry knihy

1068

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: