Education, Knowledge, and Economic Growth / Nejlevnější knihy
Education, Knowledge, and Economic Growth

Kód: 10021375

Education, Knowledge, and Economic Growth

Autor Claude Diebolt, Vivien Guiraud, Marielle Monteils

The debate concerning the role of knowledge in the economic growth process has gained considerable attention, both because of the importance of its implications in terms of economic policy and due to the number of theoretical and ... celý popis

1032

Dostupnost:

50 % šanceMáme informaci, že by titul mohl být dostupný. Na základě vaší objednávky se ho pokusíme do 6 týdnů zajistit.
Prohledáme celý svět

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Dárkový poukaz: Radost zaručena

Objednat dárkový poukazVíce informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Education, Knowledge, and Economic Growth

Nákupem získáte 103 bodů

Anotace knihy

The debate concerning the role of knowledge in the economic growth process has gained considerable attention, both because of the importance of its implications in terms of economic policy and due to the number of theoretical and empirical analyses it has engendered. Thus, the argument according to which endogenous growth models explain long-term economic growth is often put forward. It is held that the production of knowledge induces self-maintained economic growth. However, in spite of numerous theoretical developments, attempts at empirical verification have run up against serious methodological difficulties. The first and most serious stumbling block is the way in which an intangible good of incommensurable size such as knowledge is evaluated. Moreover, most of the empirical studies carried out in recent years have taken the form of cross-national comparisons designed to analyse the role of different socio-economic factors in growth. So far, however, they have not succeeded in making conclusive statements of whether or not knowledge can induce long-term economic growth. Taking this state of research into consideration, the main objective of the present volume is to re-examine, by way of new techniques of quantitative analysis, theoretical models developed with a view to ascertaining the endogenous nature of economic growth induced by the production of knowledge.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Humanities History History: earliest times to present day

1032



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: