Dollars And Votes / Nejlevnější knihy
Dollars And Votes

Kód: 05082229

Dollars And Votes

Autor Dan Clawson, etc., Alan Neustadtl, Mark Weller

Recent scandals, including questionable fund-raising tactics by the current administration, have brought campaign finance reform into the forefront of the news and the public consciousness. "Dollars and Votes" goes beyond the part ... celý popis

987

Dostupnost:

50 % šanceMáme informaci, že by titul mohl být dostupný. Na základě vaší objednávky se ho pokusíme do 6 týdnů zajistit.
Prohledáme celý svět

Informovat o naskladnění

Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Dárkový poukaz: Radost zaručena

Objednat dárkový poukazVíce informací

Informovat o naskladnění knihy

Informovat o naskladnění knihy


Souhlas - Souhlasím se zasíláním obchodních sdělení a zpracováním osobních údajů k obchodním sdělením.

Zašleme vám zprávu jakmile knihu naskladníme

Zadejte do formuláře e-mailovou adresu a jakmile knihu naskladníme, zašleme vám o tom zprávu. Pohlídáme vše za vás.

Více informací o knize Dollars And Votes

Nákupem získáte 99 bodů

Anotace knihy

Recent scandals, including questionable fund-raising tactics by the current administration, have brought campaign finance reform into the forefront of the news and the public consciousness. "Dollars and Votes" goes beyond the partial, often misleading, news stories and official records to explain how our campaign system operates. The authors conducted thorough interviews with corporate "government relations" officials about what they do and why they do it. The results provide some of the most damning evidence imaginable. What donors, especially business donors, expect for their money is "access" and access means a lot more than a chance to meet and talk. They count on secret behind-the-scenes deals, like a tax provision that applies only to a "corporation incorporated on June 13, 1917, which has its principal place of business in Bartlesville, Oklahoma". After a deal is worked out behind closed doors, one executive explains, "it doesn't much matter how people vote afterwards". Ordinary contributions give access to Congress; megabuck "soft money" contributions ensure access to the President and top leaders. The striking truth revealed by these authors is that half the soft money comes from fewer than five hundred big donors, and that most contributions come, directly or indirectly, from business. Reform is possible, they argue, by turning away from the temptation of looking at specific scandals and developing a new system that removes the influence of big money campaign contributors. Author note: Dan Clawson, Professor of Sociology, University of Massachusetts, Amherst, is the author of "Bureaucracy and the Labor Process" and past editor of "Contemporary Sociology". Alan Neustadtl, Associate Professor of Sociology at the University of Maryland, is the co-author (with Dan Clawson and Denise Scott) of "Money Talks: Corporate PACs and Political Infuence". Mark Weller teaches sociology at San Jose State.

Parametry knihy

Zařazení knihy Knihy v angličtině Society & social sciences Politics & government Political structure & processes

987

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: