Country of Export Destination Effects / Nejlevnější knihy
Country of Export Destination Effects

Kód: 12628651

Country of Export Destination Effects

Autor Tuan Anh Luong, Shenyu Li, Rong Huang

This study introduces a new international marketing concept: the country of export destination effect (COED) at a consumer level. The results of this study show that the COED influences domestic consumers' quality evaluation, pref ... celý popis

610


Skladem u dodavatele
Odesíláme za 8-10 dnů
Přidat mezi přání

Mohlo by se vám také líbit

Dárkový poukaz: Radost zaručena

Objednat dárkový poukazVíce informací

Více informací o knize Country of Export Destination Effects

Nákupem získáte 61 bodů

Anotace knihy

This study introduces a new international marketing concept: the country of export destination effect (COED) at a consumer level. The results of this study show that the COED influences domestic consumers' quality evaluation, preference, and purchase intention regarding a product manufactured domestically, but available both domestically and internationally. Specifically, consumers' product knowledge negatively moderates the COED effect on the quality evaluation of the car and mahogany furniture. This finding is similar to the halo effect in the country of origin (COO) literature. In addition, different export destinations have different effects on consumers' preference and purchase intention. In contrast to studies in the COO literature, this research demonstrates that nationalism and internationalism are positively related to the intention to purchase an exported product. Patriotism, however, is negatively related to the consumer's intention to purchase an exported product.

Parametry knihy

610

Oblíbené z jiného soudku



Osobní odběr Praha, Brno a 12903 dalších

Copyright ©2008-24 nejlevnejsi-knihy.cz Všechna práva vyhrazenaSoukromíCookies


Můj účet: Přihlásit se
Všechny knihy světa na jednom místě. Navíc za skvělé ceny.

Nákupní košík ( prázdný )

Vyzvednutí v Zásilkovně
zdarma nad 1 499 Kč.

Nacházíte se: